mandag 17. januar 2011

Det er min dag i dag..

Og en fin dag har det også vært. Sol ute (en smule glatt da), fri fra jobb etter en heller hektisk arbeidshelg og god lunsj og "feiring" hos ei venninne. Dagen kan ikke bli bedre enn det, tror jeg..

Eller.. det er 20% på alt garn på sparkjøp i januar, så jeg kjøpte meg selv en ekstra liten bursdagsgave der :) Så Ingrid - nå blir det ny runde med strikking av luene dine :) Det er stadig flere som ønsker seg en slik lue, så der har du virkelig truffet blink på oppskriften.
For de som lurer på hvilke luer jeg prater om, har jeg lagt ut bilder i flere tidligere innlegg. Men jeg har strikket et par nye i det siste, så kommer til å legge ut nye bilder, med link etterhvert. (Var bare så dum å gav de vekk før jeg fikk tatt bilde, så må hanke inn vedkommende igjen..)

Selv om jeg har hatt lang ferie fra bloggen, har jeg ikke kutta helt ut håndarbeid. Noen sokker og luer har det blitt. Min venninne, Nina, får i disse dager tilsendt et par sokker hver til sine to barn. Bilde av de drøyer jeg litt, så ho får sjanse til å se de først :) Og luene, de må jeg som sagt få "låne" tilbake så jeg får tatt bilder.. Men Tuva Marie har også fått seg et par nye ullsokker.




Disse sokkene er strikket i babygarn, på pinne 3, så er tynne nok til å kunne brukes i skoa. Jeg vet ikke om det kommer så godt frem på bildet, men de er strikket i flerfarga rosa med hvite effekter. Videre er hæl og tå strikket i rødt.. Hehe.. fargene er det ene og alene Tuva som har plukket ut, av restehaugen min. (som er veeldig stor akkurat nå). Hun har også vært med å "designa" sokkene sine. Så det var ei fornøyd jente som kunne ta på seg et par ferdige sokker etter skolen i dag :)

Nå skal jeg sette meg ned og nyte den siste timen av min dag :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sokkene var kjempefine :) Og koselig å ha deg tilbake på bloggen :) Klæm fra mamma.

Unknown sa...

Tusen takk for de fine sokkene, ungene ble kjempefornøyde!!!!

Pennyknits sa...

Så gøy da!! :) Da kan jeg legge ut et innlegg om de sokkene imorra, for ser ut til at Oliver ikke hadde noen planer om å bli frisk riktig enda