torsdag 20. januar 2011

Setesdalssokker

Nå har Nina mottatt sokkene jeg sendte henne tidligere i uken, så da kan jeg legge ut noen bilder av de her også. Jeg har tidligere kalt denne typen sokker for marius-sokker, men jeg har i det siste skjønt at det er jo egentlig setesdalsmønsteret som er brukt på disse sokkene. Uansett, jeg syns de er fine likevel jeg.

Det er litt vanskelig å vite størrelsen på sokkene man strikker, når man strikker på frihånd. Jeg er ikke så god på "lengde- og breddesyn". Men heldigvis har jeg unger i alle aldre (føles det som), så jeg bruker veldig ofte deres føtter som mål.

Sokke-eierne bor i Halden, så det er Tuva som er modellen. Sokkene passa helt perfekt til henne, så da skulle de passe ganske bra til mottakerne også :)





Jeg har strikket sokkene i farger jeg tror de liker godt. Og etter det jeg har hørt, falt sokkene i smak hos ungene. Ingenting varmer en strikkers hjerte mer enn unger som ønsker seg hjemmestrikka sokker :)

Oliver er alltid på pletten når kameraet kommer fram. Og det var ikke greit at det kun var Tuva som skulle prøve sokker - og bli tatt bilde av. Så han dro fort av seg sine egne sokker, og gav meg klar beskjed om at han også skulle være sokkemodell. Jaja, de passa kanskje ikke perfekt til han, men en søt modell er han ihvertfall :)




Som dere sikkert skjønner, er jeg og minsten hjemme i dag også.. I dag har vi hatt en svipptur på legekontoret, bare for å forsikre oss om at det ikke er en bakteriell infeksjon som raser gjennom kroppen hans. Godt å få det utelukket ihvertfall.

Ønsker alle en flott dag!

Ingen kommentarer: