fredag 28. mai 2010

Tvillingsettet, endelig klart :)

Da er jeg tante jeg og! Vi var og besøkte de stolte foreldrene for noen dager siden, og fikk da endelig levert det ferdige tøyet. Rakk å feste de siste trådene og å dampe settet før vi fikk beskjeden om at begge de to små var vel ute i den store verden.. (stor takk til Jenny som klarte å holde de inne så lenge)

Babyjakkene syns jeg bare er helt nydelige. Oppskriften på jakkene fant jeg her. Den ser litt jentete ut kanskje, men har sett bilde av den på gutt tidligere, så da regner jeg med den går til begge parter :) Det ble ikke noen vrangbord nede på guttesettet. Fant ikke helt ut hvordan jeg skulle få det fint. Jeg har ikke fulgt mønsteret på garn og pinnestørrelse. Falt så veldig for MerinoExtraFine garnet fra drops. Derfor ble de strikket på pinne 3,5 og 4. (gikk opp 2 str i alder også, etter tips fra butikkdama på husflidbutikken:)


Oppskriften på sokkene og lua er funnet på dropsdesign sin side: Babylue (modell nr: ME-008-by) og Babysokker (modell nr: ME-025-by). Det gikk ikke an å legge en link direkte til disse oppskriftene, så man må desverre søke den frem selv under "avansert oppskrift søk".

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer som tante!! Kjempenydelig sett du har strikket :)

Marianne sa...

Gratulerer!
Settene ble veldig fine, passer til gutt, det er jeg sikker på!
God helg!

idareisertilmelbourne sa...

Da var du tante du å ja! Har ikke tenkt på at du ikke var det for du nevnte det! :) De var kjempe fiiine! Du er flink! Masse klemmer fra Ida :)