mandag 18. april 2011

Er det påske nå?

Siden hovedjobben min denne påska er å ta det med ro, siden påskenummeret av ukebladene er kommet i butikkene og siden det er en hel EVIGHET siden sist jeg satte meg ned med kryssord, er nettopp dette en av mine planer for denne påska.

Elias var ikke helt i form i går, og trengte en litt rolig morra før han kunne ut å leke. Da så jeg mitt snitt til å åpne opp bladene jeg har kjøpt meg, og begynte så smått på kjempekryssordet til norsk ukeblad. Jeg husker så godt da jeg var mindre at mamma kjøpte dette bladet, bretta kryssordet utover hele stuebordet og der fikk det ligge (mener jeg å huske) hele påska. Så satt vi der sammen og løste kryssord når vi følte for det..

De siste årene har det vært jobben i fokus i påska (siden helsevesenet ikke kan stenge på helligdagene). Jeg har nok kjøpt påskebladene, men tror ikke jeg har åpna de de siste årene. Det var derfor ekstra koselig å sitte en liten stund å prøve å løse litt av dette gigakryssordet, som viste seg å være ganske mye vanskeligere enn mitt hode kunne klare.. Godt jeg har litt hjelpemidler.. :)


Mamma og pappa var innom på litt pizza på lørdagen og da hadde de med seg så koselige tulipaner og bjørkekvister. Gult lys hadde de også med seg, og det passa jo fint :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Eg husker også det med det store kryssordet. Det har gått i generasjoner... farmor og farfar var med å løste i "gamle dager". En hyggelig familiesamler... :)