fredag 22. april 2011

Velkommen inn i mitt hjem


Når du kommer hjem til meg, er det disse flotte blomsterpottene som møter deg i inngangspartiet. Jeg var på besøk hos ei venninne for noen dager siden, og ho hadde plassert noen støvler med påskeliljer ved sin dør. Jeg falt fullstendig for ideen, så et par dager etter hadde jeg bestemt meg for at det ikke skulle regne denne påsken, og lånte defor Tuvas støvler. Varme tanker til Silje, som gav meg ideen :)


Når du kommer inn i gangen, (hvis du ser forbi rotet) kan du nyte synet av årets hjemmelagde påskepynt. Alle tre har flere dager kommet hjem med nye flotte ting fra skole og barnehage.

Tuva's flotte karsepotte er en av mine favoritter.

Denne kyllingen som Elias har laget, er også helt spesiell.

Oliver kom hjem med denne nydelige kyllingen, som også har fått en hedersplass i gangen.

Påskeharen kommer normalt ikke på besøk før på lørdag. I år har han måtte gjøre litt endring i reiseplanene sine, for Tuva blir ikke hjemme denne helgen. Ungene hadde ingen problemer med å få høre at påskeharen hadde vært her allerede og gjemt eggene sine.. Han hadde lagt igjen en lapp, som var den første av 5, og som ledet ungene gjennom huset og frem til "skatten".

Tuva leste iherdig alle lappene. Fint med litt ekstra lesetrening også.

Guttene venter spente på neste ledetråd.


Endelig er skatten funnet. Siden det er torsdag, prøvde jeg å bytte ut litt av godteriet med en leke i steden. Jeg er desverre redd det ble mer enn nok godteri likevel..

Oliver får hjelp av pappa til å åpne "mikke mus- klubbhus" flyet han fikk. Mikke Mus er yndlingsfiguren for tiden.

Elias har prata så mye om beyblade for tiden, så han måtte bare få en sånn. Det at det er anbefalt fra 8 år, spiller ingen rolle for gutten på snart 4.

Tuva Marie fikk et ds-spill, og det falt i smak. Ho hadde nesten ikke tid til å smake på godteriet engang. Nesten.

En helt perfekt torsdag med andre ord! Ønsker alle en fortreffelig påske!
Jeg jobber forresten med gigantkryssordet fremdeles.. :)


3 kommentarer:

Unknown sa...

Morro med påske, glade unger og påskeegg :) Ha en riktig god påske videre!!!

Anonym sa...

Godt med fornøyde barn :) Støvlene med liljer er kjempestilige :) Klæm fra mamma.

Brit Strikkenerd sa...

Koselig bilder fra påskeferien, synd den er over , vi får bare nyte at våren er KOMMET:)