onsdag 6. april 2011

Hekta på marius..

Jeg har alltid kjent til marius-mønsteret. En av årsakene til det er nok at broren min heter Marius, så navnet har liksom alltid vært kjent :) Men jeg har ikke sett så mye til denne oppskriften de siste årene.. Mye mulig fordi jeg ikke har kikka etter den. I det siste har dette mønsteret blitt mer vanlig igjen (i vår familie). Mamma har strikka to gensere og en hettejakke i marius-mønsteret denne vinteren. Heldige meg fikk den ene av disse genserene :) :) Jeg skal vise bilde av denne senere.

Siden mamma har sittet mye med dette mønsteret, fikk også jeg lyst å strikke litt. Jeg har ikke funnet noen sokkemønstre, derfor "mekka" jeg min egen, med hele originalmønsteret. Resultatet syns jeg ble riktig så fint. Festing av tråder er det ikke mye overskudd til akkurat nå, men jeg har så lyst å legge ut noen bilder. Så da blir det bilder av udampa sokker, med masse løse tråder :)


Her er det bilde av herre-, dame- og barnesokker. Herresokkene har, etter at bilde ble tatt, fått trådene på plass og har fått en runde under strykehjernet. De har også blitt gitt til lederen i AAHL (Aust Agder husflidslag), som var så snill å komme på besøk hos oss på et av våre medlemsmøter tidligere.

Men tilbake til marius-mønsteret. Man kan vel si at jeg rent har blitt hekta på dette mønsteret, og har ikke mindre enn to par i andre farger på pinnene akkurat nå.. Når også disse er ferdige, MÅ jeg nesten få festa alle trådene, hvis ikke er det en fare for at haugen med ferdigstrikka/umontert blir så stor at den blir uoverkommelig..

1 kommentar:

Anonym sa...

Marius-mønster er superfint! Er jo en grunn til at Marius heter Marius;) Kunne ønske jeg og kunne strikke for Marius-hettegenser står absolutt øverst på min ønskeliste! Klem fra Linda:)