torsdag 30. juni 2011

Kluter

Jeg kjøpte 3 nøster med tuva-bomullsgarn for noen dager siden. Rødt, hvitt og blått.. Jeg hadde så lyst å prøve meg på en klut strikket rundt på rundpinne i mariusmønster. Ideen fikk jeg av en tidligere konkurranse på pinnekroken. Liker godt resultatet. Kluten et tykk og god, kanskje nesten litt for tykk, men knallfint mønster :)


Det ble en del rester, spesielt av det røde garnet. Så jeg bestemte meg for å strikke en klut til utfordringen på pinnekroken. Denne utfordringen går ut på å strikke en klut, og en av de klutene jeg har blitt mest glad i er denne kluten, som jeg fant mønsteret til på en along på norge123.


Jeg har strikket en del av disse klutene i forskjellige farger. Mønsteret er bare helt nydelig og i tuva-garn (kjøpt på europris) blir den myk og god.

Enda satt jeg igjen med noen rester, i alle tre fargene. Jeg strikket da dene kluten og fikk brukt alle restene.


Tre nøster, tre kluter, ingen rester.. Det er ikke dårlig til meg å være :)

3 kommentarer:

Miriam sa...

Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!

Så skjønn klut! <3
Kjekt å se at du ble inspirert av en tidligere utfordring vi har hatt ;)

Babben sa...

Skikkelig kult med en ordentlig marius-klut da :-) og hjertekluten og den flagg-stripete var også utrolig fine.

Anonym sa...

Du er flink, herlig å slippe å sitte igjen med masse rester :) Klæm fra mamma.