onsdag 8. juni 2011

Ullsokker i sommergress

Det er nesten litt rart og flaut å legge ut bilder av ullsokker nå som sommeren endelig har kommet til sørlandet.. Men det er godt å få tatt bilder av sokkene, sånn at de kan pakkes vekk i "salgskassa" til novemberens salgsmesse. Og for å gjøre det litt mer riktig med årstiden, har jeg tatt alle parene ut og fotografert de på plenen. Alle sokkeparene som er avbildet under, ble strikket i de siste kalde vintermånedene, før jeg bytta ut det meste av ullgarn med deilig mykt bomullsgarn :)



Disse sokkene, kalt: autumn kozy socks for men, fant jeg link til inne på babbens idéverksted. Mine sokker ble ikke akkurat til en mann, da. Jeg strikket sokkene av noen rester av silja-garn jeg hadde liggende. De ble faktisk store nok til at jeg får de på foten, men jeg mener de er beregnet for en litt mindre fot enn min. Str. 36-37 vil nok gli rett inn i disse sokkene.


Litt over jul fikk jeg låne en bok, av sjefen min, med forskjellige norske mønstre i. Og med julestemninga fremdeles i kroppen ble disse sokkene til. Ikke egentlig en julesokk, men fargen hjelper. Dette er en damesokk i str. 39, men jeg har dradd mønsteret med meg nesten helt til tuppen av sokken, så foten ser ikke så stor ut.

I boka fant jeg også marius-mønsteret, som jeg bare forelska meg helt i!! Nå har jeg fått samla hele "marius-familien" til fotoshoot.


Gjengen samla.. Det rosa paret slo seg litt vrang da jeg skulle knipse, så mønsteret kommer ikke helt fram. Men jeg syns likevel den ble søt i den lyse rosafargen.


Far, Mor og Minstemann (ca 2 år) i blått.


Tante i grått.


Og lille Kusine (4 år) i rosa.
Jeg ser ikke bort i fra at familien blir større før salgsmessa. Får håpe mange andre er like glade i dette mønsteret, som jeg er blitt.

Til slutt har jeg også strikket et par sokkepar i setesdalsmønsteret.


Disse svarte sokkene er beregnet for en meget stor mann.


De blå passa perfekt på foten til Tuva på 8 år.

Da kan jeg trygt pakke vekk alle ullsokkene og bare konsentrere meg om bomullsgarn i et par varme måneder :)

Hilde: Nå har jeg endelig funnet frem og startet på et prosjekt i garnet jeg fikk av deg :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mange fine par sokker :) Klæm fra mamma.

Hilde sa...

Så bra du endelig får brukt garnet ;) Har fått strukket ferdig pleddet ;) Når jeg begynte på ryddingen til flyttingen, kom jeg over strikketøyet, og i stedet for å rydde videre, begynte jeg å strikke i stedet ;) Nå er det ikke lenge før flyttelasset drar... Jøje meg...
Sees snart ;)