lørdag 9. oktober 2010

Baskerlue

Tuva Marie har siden onsdag kveld vært med sin venninne og hennes familie på hyttetur. Dette har reddet noen av våre arbeidsdager denne høstferien. Jeg hadde veldig lyst til å gi en liten "takk for at dere lånte jenta mi" gave. Men hva passer liksom som en sånn type takkegave da?? Jeg kom plutselig på at mor i huset der nevnte noe om at det hadde vært kult med en sånn lue som henger litt bak.. Jeg var inne og kikka litt på ingrids blogg, hvor ho har lagt ut masse flotte hjemmedesigna oppskrifter. Der fant jeg denne oppskriften på en baskerlue i gullgarn. Den er strikket på tykke pinner, og det passa meg flott, for hadde bare i går kveld og formiddagen idag på å få den ferdig.. Så på under et døgn ble tre nøster gullgarn forvandlet til denne luen.



Til vanlig er det Tuva Marie som pleier å være modellen min når jeg strikker luer til voksne. Men da denne lua ble ferdig, satt jo ho i bilen på vei hjem fra hytta, sammen med ho som skulle få lua. Derfor ble Elias ropt frem fra sin lek ute i sandkassa, for å stå modell for mamma :) 




Den var litt stor på han, falt ned i øynene noen ganger, men man ser litt hvordan lua vil bli på :)

Men mens storebror sto fint oppstilt og ble tatt bilder av, hørte jeg en liten guttestemme som ropte: "meg og! meg og!" Så da ble det fotoseanse med minstemann og. Og dere kan tro Oliver sto fint som modell. Han syns nok det var gøy å få lov til det samme som storebror.. :)



Ho som fikk lua, så ihvertfall veldig fornøyd ut :) Og da er jeg fornøyd også! Og nettopp fordi jeg syns den ble så fin, og fordi den var så rask å strikke, skal jeg se om ikke jeg kan få laga en eller to til til salgsmessa også.

Foresten: dere må gjerne sette av et par timer den 6. eller 7. november. Da er julesalgsmessa vår (grimstad og omegn husflidslag) åpen, med salg av masse forskjellig hjemmelaga ting. Vi kommer også til å ha åpen kafe og to typer lotteri :) Lokalene våre er på gamle hagebruksmuseet, berge gård :)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skjønne de er :)

Unknown sa...

Så flott de ble og så gøy at du liker oppskriften min;)
Den er blitt veldig populær lue hos familien min;)
TUSEN TAKK FOR AT DU LINKER TIL MEG;)
God helg;)