søndag 22. mai 2011

Bursdager

Mai og juni er bursdagsmåneder i vår familie.

15. mai ble Tuva 8 år, og ble feiret med to bursdager på en dag. (Godt å bli ferdig med alt av feiringer på en og samme dag). Bursdagskakene ble nøye planlagt. "Veskekake" har stått som bestilt siden "tante" Rikke ble 18 år i høst. Så mor hadde ikke noe anna valg enn å prøve å lage en ny veskekake. Den ble veldig lik den Rikke fikk, og Tuva var strålende fornøyd!



Jeg har skrevet en kort forklaring på hva kaka er laget av i et tidligere innlegg.

Til barnebursdagen er det greit å ha en sjokoladekake. Egentlig hadde Tuva bare lyst på en vanlig langpannekake, men da vi skulle pynte den, balla det litt på seg. Resultatet ble denne kaka, som Tuva har pynta helt selv med non-stop og seigmenn.




Og så måtte jeg bare lage den "berømte" oreo-kaka mi.. Nå følte jeg det var så lenge siden vi hadde hatt den til en anledning, at det var på tide :)


Denne kaka forsvant ganske fort, denne gangen også..

I går ble mine to tantebarn (tvillingene) 1-år. Jeg fant noen rester av mandarin petit bomullsgarn i garnhaugen min for en liten stund siden, og fant da ut at jeg ville prøve meg på å lage et sommersett av luer og sokker til de to små/store :)




Det er jo selvfølgelig marius-mønsteret som er brukt.. Og det så ut til at plaggene ville passe ganske bra :)


Det jeg nå kommer på, er jo det at det meste av det jeg har strikket på sen-vinteren ikke er tatt bilder av og lagt ut her enda.. Det skal jeg prøve å få gjort så fort som mulig. I mellomtiden ønsker jeg alle en fortsatt flott søndag :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Luene passa kjempe bra og har allerede vært i bruk :) de var kjempe fornøyde :) så igjen tusen tusen takk for flotte luer og sokker og de andre gavene de fikk. verktøysette som Kristian fikk er han å strålende fornøyd med. Han har med seg hammeren hele tiden:)

Anonym sa...

Flotte håndarbeider... og fine- og gooode kaker. Og de fikk føtter å gå på, he he.. klæm fra mamma.

Unknown sa...

De kakene så kjemgegode ut!!!
Gratulerer store tulla de på etterskudd <3
Fine luer og sokker også!!