onsdag 29. september 2010

Kake til en 18 åring..

Min bror sin samboer ble 18 år i dag. Dette må feires! Siden de begge jobber mye, har hele familen tilbudt å hjelpe litt til, sånn at vi kunne få pressa ca 20 personer inn i leiligheten deres. Alt gikk kjempegreit, og vi fikk egentlig god plass til slutt :) Jeg påtok meg selvfølgelig å hjelpe å bake kake :) Oreokake var bestilt fra tidligere, da dette er en av Rikkes (bursdagsbarnets) yndlingskaker. Legger ikke inn noen bilder av den kaka igjen, det er allerede bilde og link til oppskriften på bloggen fra tidligere. Men hvis du noen gang skal lage en kake med wow effekt på smak, bare MÅ jeg anbefale denne oppskrifta. Det var mange kaker på bordet idag, men oreokaka var nesten helt borte da vi forlot festen..

Men jeg måtte jo selvsagt prøve meg på noe litt nytt også. Og hva passer best til en 18 åring (når foreldrene og mange barn er tilstede)? Jo det må vel være en veske det da.. Alle jenter (tror jeg) er opptatt av veska de skal ha med seg overalt. Resultatet ble denne kaka:




Jeg er veldig fornøyd med kaka. Jeg har gjort alt selv denne gangen, til og med farga marsipanen, trilla den ut og lagt den på :) Inni kaka er det veldig enkelt; ferdig muffinsmiks, en mørk og en lys. Mellom lagene har jeg lagt vaniljekrem, under marsipanlokket har jeg pisket krem med vaniljekrem i. I utgangspuntet ble kaka laga for utseende, men smaken var virkelig ikke verst den heller.. Kanskje jeg til og med kommer til å bruke ferdig kakemix flere ganger..

Jeg hadde lyst å ha med en bukett til bursdagsbarnet. Men ikke en vanlig en, denne er laget av marshmallows dyppet i sjokolade og kakepynt.


Til slutt er det et bilde av bursdagsbarnet, med gaven fra oss :) Ingen 18-åringer i vår familie får pengene sine på normal måte. Ideen med å legge 5'ere i en ramme er min kjære manns. Men pengene ble nok godt mottatt, uansett form :)

4 kommentarer:

Marianne sa...

Så fin kake! Den så skikkelig god ut! Du er flink som greier det der med marsipanen.

Babben sa...

Utrolig kuul kakeveske, den ser jo helt ut som en veske!! Men for en jobb du må ha hatt med marsipanen. Fin ble den! Og penner-i-ramme-ideen var også god :-)

LivM sa...

Wow den var jo skikkelig lekker. Der skulle jeg vært.

Inger Elise sa...

Hei , nå er jeg virkelig imponert! Du er jo en multikunstner !!!
Hvordan får du dagene til å strekke til ?? Veldig kjekt å følge med sånn dann og vann. Plukker med meg en ide eller to jeg også.
Hilsen Inger Elise :)