tirsdag 9. mars 2010

Babyjakke til tvillingjenta



Da var bildene endelig tatt av jakka til tvillingjenta til min svigerinne Jenny. Her har jeg fått låne mitt "tantebarn" Julie, som er min beste venninne sin lille jente. Ho er litt over 5 mnd, så jakka er litt knapp på henne. Men man får en liten pekepinn på hvordan den blir seende ut på babyen. Planen er å strikke maken i grått til tvillinggutten, men ser for meg at den blir litt mer "guttete" med en vrangbord nederst. Får se hva det blir til når jeg begynner å strikke. Ser tiden flyr avgårde, det er nå under 12 uker til terminen, og ungene kan jo godt komme noe før.. Så jeg må nesten begynne på den andre jakka snart.

Har bare så mange andre ting jeg holder på med for tiden. Jeg er godt i gang med "mars-sokken". Resten av mønsteret på "februar-kluten" blir snart lagt ut på krisknits blogg. Jeg har fallt pladask for noen "krone-luer" jeg fant oppskriften på for noen dager siden. Og på toppen av dette, jobber jeg med litt finpussing på noen "påske-kluter" jeg laga i fjor, så jeg kan legge de ut her før påske.

Mange ting som skjer på en gang, men trives veldig godt med mye å gjøre :)

5 kommentarer:

Hilde sa...

Hei Penny! Så skjønn jakka var! Fin fasong! Sikkert fin på gutt også!! Du holder nå på med mange ting! Skikkelig effektiv er du! Får lyst til å finne meg et strikketøy jeg også! Kommer ikke videre på pleddet mitt... men plutselig kommer vel ånden, og så blir det ferdig :) God klem fra Hilde

Snart tvillingmamma:) sa...

Hei:)
Kjempe fin ble den:) Jeg gleder meg til å beygnne å bruke den.
klem

Anonym sa...

Så fin jakken ble, og knappene passa jo kjæmpebra. Du er flink :)

Marianne sa...

Så fin den ble!
Blir sikkert god å bruke og den passer sikkert til gutt også, i grått.
Men det blir sikkert mer "guttete" med vrangbord som du sier selv.

Nina sa...

så flink du er penny, rask er du og!! får jo unna det ene etter det andre her inne. :)