fredag 26. mars 2010

Påskekluter

Da begynner det å nærme seg påske her i huset. Jentungen har svinsa rundt med påskekyllinger (både hjemmelagede og kjøpte) så det er riktig så gult og fint i stue/ kjøkken- området.



Og siden ho tok seg av pyntinga, og har hjulpet meg (etter beste evne) med dagens husarbeid, fikk jeg mulighet til å gjøre siste finnishen på påskeklutene jeg lovte å legge ut :) Alle klutene er helt eller delvis mitt eget design. (Vet ikke helt hvor grensene går, alle må jo hente inspirasjon fra noe sted..) De ble opprinnelig laget før påske i fjor, men har finpussa litt på oppskriftene, og strikket nye kluter nå i år. Jeg la ut mønster på kyllingen/anda i innlegget under, i fall noen kunne tenke seg å prøve :) Er det noen som finner dette kjempegøy, og gjerne vil ha mønster på en av de andre klutene, må dere si ifra, så skal jeg se hva jeg kan gjøre :)






Tulipanene er også i hus, ser dere. Det er yndlingsblomsten min, og hører virkelig til påsken! Må ha noen påskeliljer også, men Rom ble ikke bygget på en dag :)

I dag ble sokkene for april lagt ut på ravelry. De kom litt tidlig på grunn av påsken. Jeg falt pladask for mønsteret og har vært og kjøpt meg nytt lilla garn som jeg tenkte jeg skulle strikke de i. Spennende å finne ut om de er like gøye å strikke som de ser ut. Denne gangen tror jeg mønsteret var på norsk også.. Blir spennende å se om jeg får tid til å sove noe denne påsken.. Skal jobbe hver dag, men må prøve å finne litt tid til strikketøyet også..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei, du er så flink. Disse klutene er også kjæmpefine. Eg har jo et par av de fra i fjor... og er så glad i de klutene :)

Unknown sa...

Skjønner ikke helt hvordan du får tid til alt jeg... Kjempefine kluter!!!! Du er flink :)