lørdag 20. mars 2010

En krone for en lue

Nå begynner det endelig å bli noen resultater ut av alle de prosjektene jeg har holdt på med. Det tar tid når man holder på med så mye på en gang.. Disse kroneluene har vært et "jobb-prosjekt". Det vil si at jeg har strikka litt i matpausene på jobben. Den første lua jeg strikka, ble bare et pannebånd, da jeg hadde feilberegna garnmengden litt. Alle luene er strikka av restegarn, så derfor måtte luene bli to-farga. Men syns det ble fint likevel :) Elias likte luene godt, men ville helst ha på seg begge to. Det ble litt latter under denne fotosceansen.. Pannebåndet kunne han klare seg uten, den var "søssa" sin, mente han.. Sannheten er vel at det er litt lite til en 6-åring, så det blir nok en gevinst på "bøttelotteriet" med husfliden til høsten.


Februar- kluten er endelig ferdig. Siste ledetråd ble lagt ut for noen dager siden. Men tenkte å vente med å legge ut bilde av den, til mars- kluten også er ferdig. Krisknits har planer om å legge ut nye ledetråder hver 2.-3. dag, sånn at den blir ferdig innen utgangen av mars. Mars-sokken er også ferdig, skal bare feste trådene og dampe de. Skal legge ut bilde i løpet av et par dager. Jeg holder også på med finpussinga på påskeklutene jeg lagde i fjor. Er ferdig med tre av de fire. Tenkte jeg skulle legge ut et av mønstrene her, hvis det er noen som har lyst å strikke seg en klut til påske :)

5 kommentarer:

Ellja sa...

de ble kjempe søte!

idareisertilmelbourne sa...

Nydelige gutten!:) Fine de ble! Jeg tenkte jeg ville rådføre meg litt med deg når jeg kommer hjem om en lue, sånn en litt posete en..kanskje du har noen tips? (vil tro du har det ja..:)) Sees SNART! Klem Ida

Unknown sa...

Jeg så en jente som hadde et sånn kronepannebånd på seg i byen i går, der var kronen pyntet ped perler/knapper på hver spiss, synes den var så utrolig fin!!! Så lager du slike og :) Slike småting som lue, pannebånd og sokker er fine gaver til ungene her, istedet for dyre leker ;)Bare et tips :)

Anonym sa...

De ble kjempefine. Du er så flin at.

Anonym sa...

De ble kjempefine. Du er så flink at.

Flink, skulle det være :)