mandag 22. mars 2010

Mars-sokken

Jeg er veldig fornøyd med å være ferdig med mars-sokken i god tid før mars er over. Jeg har fått prøvd meg på en del nytt på denne sokken også. Det er deriblant første sokken jeg strikker med høyre og venstre fot. Tåfellinga er forskjellig på høyre- og venstre- foten, og mønsteret er også motsatt på hver fot.



Mønsteret som strekker seg nedover sokken, er en finsk elv, ved navn Kalajoki. Denne sokken var veldig gøy å strikke. Den er heller ikke strikket i så tykt garn, så den vil være flott å bruke i skoen. Sokken er litt for stor for meg (str 39, ca), så planen er at de skal havne i salgskassa til høsten. Men dette er absolutt en type sokker jeg kan tenke meg å strikke noen flere par av. De sitter godt på foten og mønsteret ble ganske stilig :)

Nå har jeg begynt på den siste påskekluten jeg har laga mønster til. Tenkte jeg skulle se om ikke jeg kan få lagt ut bilder og mønster på den ene i løpet av uka :) Etter det er det vel på tide å begynne på babyjakke nr 2.. Jenny begynner å komme farlig nær termin nå, så kan ikke utsette det lenger..

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hei! Flotte sokker og artig mønster det er på de!

Unknown sa...

Så flott mønster på sokkene dine;)

Takk for at du deltar på min Pay it forward;)
Jeg trenger din adresse.
Kan du sende den til meg på mail:
iknudsea@online.no

Ha en knallkos helg;)
Hilsen Ingrid