tirsdag 2. mars 2010

Februarsokkene

Da var sokkene for februar i "knitalongen" ferdige. Det var en stund siden jeg strikket fletter sist, så brukte litt tid på å komme ordenlig i gang. Meningen var at det skulle bli et sett damesokker, men merket underveis i strikkeprosessen at de ikke på noen måte ville bli passelige til meg.. Derimot passet de helt perfekt til jentungen, som allerede har tatt de i bruk, og syns de var kjempegode. De er strikket i babyull, på pinne nr 2 og 1/2, så de er tynne og behagelige å ha i skoen.

 

Jeg ser ikke bort i fra at jeg prøver meg igjen på å få et par sokker i str voksen ut av dette mønsteret, men da tror jeg de blir strikket med hakket tykkere garn og pinner. Men det får vente i hvertfall litt til, for sokkene i "knitalongen" for mars, ser veldig spennende ut. :)

3 kommentarer:

Marianne sa...

Så fine de ble!
Har aldri prøvd meg på fletter, men det ser veldig fint ut!
Kjekt med sokker, ungene får aldri nok av det!

idareisertilmelbourne sa...

Så fine de var!:) Du får lære meg når jeg kommer hjem!:)

sylysten sa...

Så fine de var;O)
Klart jeg kan selge bilbelteseleveska, 700,-;O)))
Ha en flott dag i et fantastisk vær, og stålsett deg for morgendagen, mere snø ifølge yr.no;o///// Hjelpes meg.
Klem
Linda;o)