tirsdag 6. desember 2011

Lesestund

Siden Tuva har vært avgårde hele helga, og jeg jobba i går kveld, har ikke jeg og Tuva hatt mulighet til å ha vår faste lesestund på noen dager. Nå i desember leser vi en adventskalenderbok. Veldig koselig å ha en historie som fortsetter over 24 dager.


Boka heter "julemysteriet" og handler om Joakim som finner en gammel adventskalender i en bokhandel. I hver luke er det en liten lapp med en historie om Elisabeth og hennes vei til Betlehem for å oppleve Jesus fødsel.

Jeg husker mamma leste denne boka for meg og min bror da vi var små. Og jeg har tenkt på boka hver advent siden Tuva kom til. Nå som ho er 8 år, mener jeg ho er i passe alder for å forstå historien. Det virker som om ho koser seg like mye som meg når vi leser. Vi måtte lese tre kapitler i dag, og enda ligger vi en dag bak "skjema".

Vil gjerne legge med noen bilder jeg knipsa av ungene her en dag, da vi fant frem nisseluene fra i fjor :)




Jeg skrev et innlegg om disse hjemmestrikka nisseluene i fjor og, link ligger her.

Nå skal jeg se greys.. :)

Ingen kommentarer: