onsdag 23. juni 2010

Elias 3 år

Nå sitter jeg her, lykkelig etter en flott dag, og nyter en siste kopp kaffe før det er kvelden her i huset. De siste to dagene har gått mye med til planlegging og utføring av bursdagsfest for vår store 3-åring. Det er morsomt hvor bevisste de er i denne alderen. Han visste veldig godt hva han ønsket seg av gaver, og det er veldig viktig at kaka er litt kul, altså :)

Hadde bestemt meg for en tid tilbake hvordan sjokoladekaka hans skulle bli, og er veldig fornøyd med resultatet! Dette var en kake som var helt midt i blinken for Elias (og helt sikkert for de fleste andre gutter i denne alderen). Øynene hans ble store da han så kaka, og det er ingenting som gjør en mor mer lykkelig enn det!


Da var det hakket verre med marsipankaka. Jeg (les min mann) pleier å kjevle ut marsipanlokket selv. Syns det smaker mye bedre, og er lettere å jobbe med. Men denne gangen ble lokket liggende litt for lenge før jeg var klar til å legge det på kaka.. Dermed sprakk hele herligheten, og skapte en stor "flenge" i lokket.


Men som sykepleieren jeg er, og siden Elias er en normal gutt som til stadighet får nye sår og skrammer, måtte bare resultatet bli slik:



Enkelt og greit, stripsa sammen "såret" som best jeg kunne.. Syns resultatet ble litt originalt egentlig :)


Det ble nok av pakker idag, og tror Elias fikk nesten alt han hadde ønsket seg.




Solbriller kan man aldri få nok av :)


Jeg tipset min bror og kjæresten om at Elias ønsket seg en vannpistol.. Kule onkel, tror dette var stort nok :)


Et lite bilde av matbordet. Det kommer ikke så godt frem her, men tror ikke det manglet noe til dette måltidet! Her var det fløtegratinerte poteter (med og uten hvitløk), ris, salat, tomatsalat og en jordbærsalat som jeg ikke hadde prøvd på før, men som smakte helt himmelsk! På bordet sto også peppersaus, kryddersmør og hjemmelaget tatziki. Bjarne sto for grillingen, og det ble grillet løk, epler, svinefilet, kylling og flintstek. Og selvsagt pølser..


Da kakene kom på bordet, var alle ungene der med en gang. Her er det Oliver som forklarer hvilken kake han har mest lyst på..

Nå er det to dagers pause før det braker løs med real barnebursdag til lørdag! :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer med dagen som var i går :)
Stilig kake og så lettvint :)
Gjorde lignende på malins kake, pyntet med pet shop og hjerte konfetti, enkelt og pent.

Marianne sa...

Grattis! Bursdager er koselig og så mye godt du serverte! Er inne i en periode med mange bursdager her også. Med alle kakene triller vi vel mot skolestart...
God ferie!

idareisertilmelbourne sa...

Så koselig det ser ut!! Kunne ønske jeg kunne ha vært der!:) Så ut som gutten var meget fornøyd! :) Klem Ida