mandag 28. juni 2010

Endelig en ordentlig lue!

Husker dere vm 2009? :) Den ene av reporterne fra det vm'et hadde på seg en lue som bare var helt fantastisk flott. Jeg, og mange andre strikkere, falt fullstendig for denne lua. Jeg har ikke klart å få den ut av hodet, og har i rykk og napp siden, lett etter en oppskrift på en sånn lue. Det har vært mange lignende luer å finne, men ikke noen som er lik nok, i mine øyne ihvertfall. Men så, helt plutselig, kommer jeg inn på en bloggers side, og til min glede lyser det en vm-2009 lookalike lue mot meg. Hun hadde funnet ut at det var likegreit å lage seg et mønster selv. Jeg takker og bukker, for hun hadde også lagt ut mønsteret på hjemmesiden sin :)

Det gikk ikke mange timene fra jeg fant mønsteret, til jeg hadde kjøpt inn garn, funnet fram pinner og satt meg godt til rette i sofakroken med min nye forelskelse :)


Jeg hadde også med meg strikketøyet på jobb, for å kunne strikke litt i pausen min. Og der var det flere som falt for denne typen lue enn meg. Jeg fikk en bestilling på en lik lue i litt lysere farge, så har nå kjøpt inn litt mer garn så jeg kan strikke noen flere.

Det var Tuva som ble modellen da bildene skulle tas, men det er beregnet til å være en damelue. Hvis noen ønsker å prøve seg på denne oppskriften, er linken til lille rosin's quilteri - look a like lue vm 2009 her.

Akkurat denne lua er gevinst til lotteriet vi har med Grimstad og omegn husflidslag i november. Tre av våre medlemmer satt i helga på Odden, i byen, og solgte lodd. På bildet under kan dere se noen av gevinstene vi lodder ut, men det kommer mange flere.


I dag har min mann sett det nødvendig å klippe plenen. Oliver fikk en egen liten gressklipper av bestemor litt tidligere i vår. Så når pappa fant fram sin gressklipper og begynte med plenklippingen, tok det ikke lange tiden før den lille karen var fremme med sin klipper og skulle hjelpe pappa. Tok dette bildet av de to arbeidskarene, og kunne ikke dy meg, bare må dele det med dere alle.

1 kommentar:

Unknown sa...

Dette bildet er bare sååå artig :)