tirsdag 30. november 2010

Advent

Da var veldig snart tida her for å finne frem adventskalenderen og begynne på den virkelige nedtellingen til jul. Om ikke lenge skal jeg finne frem de første tre pakkene til ungenes kalender, og legge klar i kurven, som i år fungerer som adventskalenderen. Vi fant ut at det var en grei løsning i år, at det "magisk" dukker opp en ny pakke i kurven hver dag frem til jul fremfor at alle 72 gavene henger framme fra første dag. Det hadde nok gått, men mor ville nok vært litt redd for å snu ryggen til.. Og ikke hadde det sett så veldig fint ut heller, ser jeg for meg. 

Vi har prata litt om at det er 1. desember i morgen. Er litt usikker, men tror nesten det er jeg som gleder meg mest til morgendagen. De to minste husker nok ikke så mye av hele kalender-styret fra i fjor, og Tuva gledet seg til "utfordringen" på nrk-super ikveld, så morgendagen var litt for langt frem :)


Jeg har ikke kjøpt meg noen egen kalender enda, mulig jeg blir fristet til å kjøpe en flax-kalender imorgen. Har jo lyst å vinne hovedgevinsten jeg, som alle andre :) Men det jeg har prøvd å få til er min egen lille kalender, her inne på bloggen. Jeg har lyst til, hver dag, å legge ut et lite innlegg hvor jeg presenterer en juleoppskrift. Meningen er at jeg selv har strikket alle oppskriftene jeg legger ut link til, så jeg kan si min meningen om mønsteret og resultatet. Planen var at jeg skulle ha litt avanserte, flotte oppskrifter. Men pga tidsklemma er jeg ikke helt i hakk, og har redusert vanskelighetsgraden betraktelig. Mange av oppskriftene er så små og enkle at de lett kan lages på en kveldsstund. Det positive er at noen kanskje da får tid og lyst å prøve seg på noen av disse oppskriftene. 


Jeg vil prøve å få lagt ut et innlegg hver dag fra 1.-24. desember, men tidspuntet for når innlegget blir lagt ut vil variere. Jeg håper mange vil kikke innom :) 


1 kommentar:

Anonym sa...

Eg kjøper flax-kalendere - tradisjonen tro. Må bare huske på det i morra :) klæm fra mamma.