søndag 12. september 2010

Dåpskort

I dag har vi vært i dåpen til mine tantebarn. Dåpsgaven har vært i hus i lange tider, for min mann hadde en bestemt mening om hva han hadde lyst at de skulle få. Deilig å slippe å tenke på det rett før dåpen, for plutselig er dagen der. Men kortet er gjerne et annet kapittel.. Jeg har alltid så lyst til å lage selv, men så ender det gjerne med at jeg må kjøpe likevel. Denne gangen hadde jeg bestemt meg (igjen) for å lage et selv. Jeg hadde til og med funnet inspirasjonskilden..

Så til tross for at jeg endte opp med lumbago, også kalt hekseskudd på fredagen, karra jeg meg opp på hobbyrommet mitt for å lage dåpskortet til tvillingene. Det ble kanskje valgt noen kjappere løsninger enn jeg egentlig hadde tenkt. Men jeg er veldig fornøyd med resultatet, og er også veldig stolt over å faktisk har klart å lage dette kortet.

Det er vanskelig å fange kortet på bilder, men har gjort et forsøk.



Kortet er laget som en boks. Når du tar av lokket, folder det seg ut tre lag med "vegger". Alle tre lagene er dekorert med forskjellige farga ark, bilder og stempler. I midten av boksen står en liten hilsen fra oss.

Det var i bloggen til min venninne Nina jeg først så denne typen kort. Det er også laget en forklaring på framgangsmåten her.

Må bare legge til at dåpsbarna var helt nydelige og oppførte seg eksemplarisk i hele dag :) Stor hilsen til Jenny og takker for en flott dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig kort du har laget Penny! Og utrolig mye anna fint du har på sida di. Imponert over din kreativitet og fingerferdighet! Klem, Møyfrid.

Unknown sa...

denne fikk du fint til!!