fredag 17. september 2010

Septembersokken

Sommeren fløy forbi uten at jeg hadde lyst å strikke sokker.. Junisokken fra knitalongen fikk jeg laga tidlig i sommer, men har enda ikke fått festa trådene på den.. hehe.. Men da septemberens mønster ble lagt ut, falt jeg så for mønsteret der at jeg valgte å strikke den før evt juli og august- sokkene. Det er noe med det, at det er lettere å få ting unnagjort hvis det er noe man virkelig vil. Og sånn er det med strikking også. Juli og august mønsteret sa ikke pang hos meg.. men kanskje jeg får mer lyst å strikke de etterhvert. Akkurat nå har jeg lyst å begynne på sokker med "marius mønster". Skal selvsagt legge ut bilde her når de er ferdige :)

Men her er ihvertfall bilde og en link til årets septembersokker.


Har strikka sokkene i Silja garn, på pinne nr 3. Likte veldig godt mønsteret, og i følge modellen (mamma) satt de godt på foten. Syns kanskje tåa ble snurpa litt vel fort sammen, men håper det retter seg litt ut når jeg får dampa de. Disse havner i salgsbunken til julemessa, for de er i str 39, så er litt for store til meg.

I dag har vi hatt et nydelig vær. Så fint at vi har kunne samles noen familier ute i hagen vår til vafler nå i ettermiddag. Ungene storkoste seg, og fikk absolutt løpt fra seg litt energi. Da barnetv begynte var de slitne begge guttene.



Vet at flaske og tutkopp er kjempefy når ungene begynner å bli så store som mine. Men så godt det ser ut, en sjelden gang å få sjokolademelk på flaske, ligge under et pledd på sofaen og se på barnetv.. Lurer nesten på om jeg har lyst å gjøre det samme ikveld.. Bare med varm sjokolade..

Ha en flott fredagskveld!! :)

4 kommentarer:

Babben sa...

He-he, kjenner meg igjen i sokke-strikke-lysten din... Jeg sliter også med sommer-prosjektene, men likte godt septembersokkene så jeg tror de blir ferdig først her også..
Nå når jeg ser hvor fine dine september-sokker ble, får jeg bare enda mer lyst å starte på de her... og for en nydelig farge du har valgt. De ble kjempefine, og blir nok lettsolgt skal du se. God helg!

Marianne sa...

Åh, ser ut som ungene koser seg i sofaen! Minsten min, på 4 år får fortsatt melk på flaske innimellom. La dem kose seg, de blir så fort store!
Og flotte sokker du har laget også!

LivM sa...

herlige småtroll!
Flotte sokker du har strikket. Ser du nevner tåen, og regner med at du har masket den sammen. Det gir i hvert fall et fint resultat!

Anonym sa...

Enig, la ungene kose seg :) og det ser det sannelig ut som de gjør, go´guttan :)
Klæm fra mamma/bestemor :)