onsdag 22. september 2010

Kosemat til styremøte

I dag har vi hatt styremøte med Grimstad og omegn husflidslag. Siden jeg har vært hjemme alene med ungene denne uka, ble møtet holdt hos meg. Veldig greit egentlig. Da får man en liten push til å få rydda litt :)

Jeg syns også det er litt koselig å lage til noe når man får besøk av 7 damer :) Resultatet ble; tortillalefser med spekeskinke, grove muffins med fetaost og soltørka tomater, og hjemmelaga maryland cookies.


Hvis noen har lyst å lage noe av dette, legger jeg med oppskriften på de forskjellige tingene under :)


Tacolefse med spekeskinke:

1 pk tacolefser. Jeg kjøper first price sine på kiwi, syns de egner seg best da de holder seg myke.
Philadelphia ost
Spekeskinke, jeg liker Stranda
Ruccolasalat
Paprika

Varm lefsene litt i microen. Smør med kremosten og legg på litt ruccolasalat. Legg på spekeskinke (bruker en og en halv stranda skinke på hver lefse). Legg på to/tre strimler med paprika og rull sammen. Lefsene deles i tre og legges klar på serveringsfatet. Går fint å lage disse tidligere på dagen (og dagen før tror jeg. Bare dekk med plast og legg i kjøleskapet)


Muffins med soltørka tomat og fetaost (dette er en ganske stor oppskrift)

300 g sammal hvete fin
450 g hvetemel
3 ss bakepulver
3 ss sukker
1 pk revet mozzarella ost
en dæsj (ca 100 g) revet gulost
6 egg
15 ss olje
3 1/2 dl melk
150 - 200 g soltørka tomat, hakket
150 - 200 g fetaost, delt i ganske små biter
2 ss oregano
litt salt

Bland det tørre for seg og det våte for seg. Bland lett sammen. Fylles i muffinsformer.
Stekes på 180 grader i ca 10 -15 min.


Hjemmelaget maryland cookies

125 g margarin
1 dl hvit sukker
1 dl brunt sukker
1 egg
200 g hvetemel
1 ts vaniljesukker
1 ts natron
1 plate mørk kokesjokolade, hakket (kan bruke mer altså)

Smør og sukker røres hvitt. Rør i egg. Sikt i vaniljesukker, natron og mel. Rør i sjokolade
Stekes på bakepapirkledd plate. 180 grader i 10 min.

2 kommentarer:

kieriks@frisurf.no sa...

Og det var kjempegodt :) Det syntes vi alle sammen :)
Skal nok lage noe av dette ved leilighet.
Klæm fra mamma.

Nina sa...

Du verden - her var mye fristende mat! Tenker det møte ble både bra og koselig!
Hilsen Nina