tirsdag 14. september 2010

Nålputer

Jeg har strikka en del kluter de siste årene. Men jeg har gjerne strikka kluter med mønster, og da har det blitt igjen en rest av hvert nøste. Jeg kaster ikke garn.. ihvertfall ikke så lenge det er fullt brukelig! Sånn er det bare. Og det bærer hobbyrommet mitt preg av. Men det er heller sjelden jeg får brukt opp garnrestene. Så da jeg så disse nålputene på krisknits blogg, for lenge siden, sa jeg til meg selv at sånn en skal jeg lage en gang. Det tok sin tid, men endelig har jeg begynt å få kontroll på bomullsrestene mine :)


Dette er de tre første i samlingen. Men jeg har enda masse garn, så det blir garantert noen flere :) Jeg har en del rester av knapper også, så det ble sydd en på toppen av hver pute. Jeg tenkte at de to "en etasjes" putene skulle gå til bøttelotteriet på husfliden i november. Den siste havner i min salgsbunke. Det vil se litt stusselig ut med bare den ene, så den må nok få noen søsken ja :)


3 kommentarer:

Babben sa...

De ble jo bare kjempefine! og for en super ide å bruke restegarnet til. For selv om det er restegarn var fargene helt herlige...

LivM sa...

Så flotte de ble! Smart å få benyttet litt av restegarnet også!

marte sa...

Hei
søkte på strikkeblogger, og kom over bloggen din. Kjempe søte de nåleputene, og supert å restegarn til noe sånt:)