lørdag 11. desember 2010

11. desember

Det sitrer godt i magen med tanke på at vi nå går inn i 3. adventshelg, selv om jeg kjenner stresset over alt jeg burde fått gjort før jeg virkelig kan nyte juletiden. Det er det denne helga er til for, tenker jeg. I dag er planen å hive mann og barn ut for å leke, mens mor selv svinger vaskebøtta over de siste veggene, bare så jeg vet det er gjort til jul, liksom. Når jeg bare får det unnagjort, blir verden lyserosa :)

Gårsdagen var også en positiv dag, kjenner jeg. Fikk gjort unna noe julegave-handling, som har plaget meg en tid. Det å finne nesten alt jeg lette etter, gav meg ny arbeidsgnist, og jeg fikk senere på dagen vasket både bad og unger. :) Etter de minste's leggetid fikk jeg også bakt to sorter julekaker. De tar jeg bilde av senere. Men det jeg har lyst å vise, før jeg åpner neste luke, er hva Elias og Oliver kom hjem med fra barnehagen i går. Hele uka som har gått, har det vært mulig for ungene i barnehagen å være med på å lage forskjellig julepynt. Det var to stolte gutter som selv skulle bære papp-posen med sin egen julepynt hjem i dag. :) Selvsagt måtte julepynten henges opp med en gang vi kom hjem!





Så var det dagens "design". Det er nok en klut, men dette er en klut som bare er kjempeflott, både synsmessig og på størrelse. Jeg har strikket ganske mange av disse klutene nå. Den siste jeg laget, ble sendt som en liten julehilsen til ei søt dame som bestilte en lue av meg etter salgsmessa vi hadde med husfliden i november :) Det er ikke så ofte jeg får bestilling på noe, så det er ekstra koselig :)


 

Denne kluten fant jeg også på krisknits sine sider. Oppskriften er gratis, så nå er det bare å finne fram strikkepinnene og strikke seg en jule-oppvask-klut :) Det er enda noen dager igjen, og denne kluten tar ikke mange timene å lage :)

Ingen kommentarer: