tirsdag 14. desember 2010

14. desember

I dag er det på tide å tenke på julaftens frokost-bord. Jeg er ikke selv noen stor fan av egg, hverken stekt eller kokt, men jeg vet at det er mange som bruker kokt egg ved spesielt gode frokoster. Og hva gjør vel frokostbordet mer spesielt enn nisselue-eggevarmere på julaftens frokostbord..


For å strikke disse eggevarmerne:

Legg opp 32 masker med pelsgarn på pinne nr 3. Strikk 4 pinner rettstrikk, frem og tilbake. Fordel maskene på 4 settepinner og strikk resten av eggevarmeren rundt. Strikk 1 omgang med rødt, samtidig som du øker med 8 masker jevnt fordelt (40 masker tilsammen). Strikk glattstrikk til arbeidet måler 5 cm. Begynn felling: Fell i hver side; 2 rett sammen - strikk 16 rett - 2 vridd sammen - strikk 16 rett. Gjenta dette hver 4. omgang, med 2 masker mindre mellom fellingene hver gang. Når det er 8 masker igjen på pinnen, dra tråden gjennom alle maskene. Fest godt. Lag en liten dusk, el.l og sy fast på toppen.


Jeg må bare si det. I dag har jeg gjort meg ferdig med julegavene!! :) Ihvertfall sånn egentlig. Herifra og ut, hvis det blir handla noe, er det bare fordi jeg har fryktelig lyst.

Jeg har ikke fått vaska og pynta resten eller bakt noe, som jeg også hadde lyst til i dag. Men det å vite at det ikke lenger er noen press på gavefronten, er fryktelig behagelig. Vi skal også ha bursdagsfeiring hele helga, (Oliver blir 2 år snart) så regner med det er noen gulv som må vaskes igjen etter det uansett.. Derfor er jeg ganske rolig når det gjelder vasking akkurat nå.. hehe

Ingen kommentarer: