mandag 13. desember 2010

13. desember

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra luciafeiring i barnehagen. Det er veldig gøy å få være med å se ungene når de går i luciatog. Jeg har fått det til å klaffe hvert år med jobb osv, så jeg har kunne være med. :) Jeg jobber kveld i dag, så da fikk jeg være med i år også.



Ungene er så skjønne utkledd i luciadrakter, selv om det ikke var like populært for 3- åringen å måtte kle på seg kjole.. Men stemningen steg noen hakk når de var ferdige og gå, Elias fikk av seg kjolen og begge fikk spise så mye lussekatter de bare ville.. :)



Kalenderen i dag er også preget av lucia. Jeg har strikket en liten luciakjole til shelly (de små barbie-dukkene).



Tuva Marie var veldig fornøyd med ny kjole til dukka :) Jeg syns også dette var gøy å raskt å strikke, og ser for meg at jeg kan få lyst til å lage flere av plaggene fra denne hjemmesida.
Sida er svensk, men oppskriftene er oversatt til ganske mange forskjellige språk. Jeg liker selv best engelsk. Link til siden er her. Oppskriften til denne luciakjolen er nr 881.

Ingen kommentarer: