søndag 5. desember 2010

5. desember

Man behøver ikke dra langt på søndagstur når snøen laver så fint ned rett utenfor huset :)

Planen var i utgangspunket å få bakt litt før jobb i dag. Men siden begge de største ungene hadde planer fra 12- tiden og utover dagen, føltes det viktigere å komme seg en tur ut på formiddagen. Skiene ble endelig funnet fram. Heldigvis hadde vi skisko som passet både til Tuva Marie og Elias (siden det er søndag liksom). Spesielt Tuva er blitt er racer på ski. Elias prøvde vel bare så vidt skiene i fjor, så i år blir det første ordentlige ski-året hans. Men han kom seg nå greit framover han og!



Vi fikk også laget en liten snølykt som vi kan tenne lys i på kvelden. Og ungene fikk akt litt. Med andre ord har vi fått mye ut av formiddagen, før ungene løp hver sin vei, og mor begynner å tenke på kveldsvakta si :)







I kalenderen for i dag har jeg lagt noen superenkle men flotte og gode kjøkkenkluter. Har virkelig fått sansen for hjemmelaga kluter, men det ender gjerne med at jeg gir de bort eller selger de, så har egentlig ikke så mange selv.. :)

Der jeg syns gårsdagens kluter er litt små, er disse klutene flotte store. Og kan selvfølgelig gjøres enda større om det er ønskelig. Disse klutene blir fine i tuva-garnet fra europris. Jeg bruker hele nøstet, noe som gjør at jeg slipper restegarn :)


Legg opp 67 m på pinne 4. (strikker du veldig løst holder det kanskje med 3,5)
1. pinne: Rett på alle masker
2. pinne: 1r, 1vr - gjenta ut omg. Avslutt med 1r.

Gjenta disse to pinnene til du er nesten tom for garn. Fell av.

Når jeg strikker disse klutene blir de litt høyere enn de er breie. Det har jeg gjort med vilje, for klutene strekker seg gjerne litt i bredden etter noen gangers bruk. Ønsker man større eller mindre klut, legger man bare opp fler eller færre masker. Men det er viktig at man legger opp masker i oddetall. :)

Også disse klutene blir gitt vekk nå til jul.. Sammen med en klut til og en søt oppvask-kost, syns jeg dette vil bli en fin gave :)

Ha en flott søndag videre!

Ingen kommentarer: