tirsdag 7. desember 2010

7. desember

Den første jula til Tuva Marie, hadde ho på seg en rød julekjole, strikket av min mor. I oppskriftsheftet var den avbildet i hvitt. Men både jeg og mamma var enige i at ho skulle være rød :)




Kjolen var bare hel-skjønn på Tuva. Så året etter ble den strikket igjen, denne gangen i hvitt. Da var Tuva Marie ett og et halvt år, og kledde den hvite kjolen veldig godt.




Denne oppskriften finner dere i sandnes sitt julehefte. Idehefte nr 0214. Selv om heftet er noen år gammelt nå (minst 7 år..) vil jeg tro denne kjolen likevel vil passe til de fleste små jentene enda :)


I går ble det endelig litt tid til "baking", eller mer trilling av marsipan, sammen med ungene. Det var enkelt og fengende for alle tre. De klarte å trille ut to pakker med ferdigkjøpt marsipan og la mokkabønner og nonstop på toppen. Skal få lagt ut bilde av kokkene en av dagene.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så nydelig hun var/er!! :)
Så flink du er til å få ut innlegg hver dag!! Har lyst selv også..men får ikke tid.. eller så vet jeg ikke hva jeg skal finne på. Stå på, bloggen din er kjempefin! <3