søndag 12. desember 2010

12. desember

Da er også det tredje lyset i advents-staken tent og vi er samtidig halvveis i nedtellingen..

Kjenner jeg begynner å få samla meg litt nå. Har jobbet mye med prioriteringer og grensesetting det siste døgnet. Nå har jeg fått avslutta et produkt, som var viktig for meg å bli ferdig med i helga. Jeg har utsatt noe jeg bare må innse at jeg ikke rekker akkurat nå. (skal få gjort også dette prosjektet, det ble bare ikke julegave lenger :). Jeg har også sett meg nødt til å si nei til noe som det hadde vært gøy å være med på, men som det bare ikke er plass til.. Så da sitter jeg igjen med noe som føles som overkommelig mengde arbeid. For all del, nok å gjøre enda, men jeg drukner ikke lenger, liksom.

I går fikk jeg også pakket inn den første (nesten andre, når jeg tenker meg om) haugen med julegaver. Vi har noen gaver som skal sendes og jeg har også noen gaver som må leveres tidlig, pga visse personer som reiser på ferie midt i jula! :) Men nå er det også gjort. Må bare skrive noen julekort i dag, så er det bare å få levert gavene på de forskjellige stedene.

Så var det luke nr 12. Da jeg var liten, hadde jeg og broren min mange år et lite juletre på rommet som vi kunne pynte litt som vi ville. Vi har ikke helt kommet dit med våre egne barn enda, men kan godt tenke meg å få et lite tre oppe på loftstua når minsten bare blir litt større.

Men hvis jeg hadde hatt et sånt lite tre, hadde det vært koselig å ha noe hjemmelaget å henge på. Den bjelle "ornament"en jeg viser i dag, er super-rask og enkel å lage. Den er ikke så veldig stor. Tenker den hadde passa godt på det lille treet jeg hadde som barn, men det er jo selvsagt bare å legge opp noen flere masker, og å strikke noen flere omganger, så har du en større bjelle om du ønsker det.



Oppskriften ligger her.

Ha en flott 3. søndag i advent!!

Ingen kommentarer: