mandag 6. desember 2010

6. desember

Da er jobbehelgen over og jeg ser frem til en fri-mandag hvor jeg tror jeg skal få gjort allverdens med vasking, rydding, sortering og planlegging.. Erfaringen sier vel mer at mandag etter jobbehelg ofte blir en veldig "daffedag". Men jeg håper og tror at ihvertfall noe av det som står på planen min, blir gjort!! :)

Jeg tror jeg er veldig glad i kluter og egentlig i bomullsgarn generelt.. Når jeg kikker på mye av det jeg har laget denne høsten, er det en god bunke med bomullsprodukter. Dagen i dag er intet unntak. Denne kluten er vel ikke spesielt julete i seg selv, men i en dyp lilla farge, ble den advent nok for meg.


Jeg syns det er litt gøy når man begynner å strikke i det ene hjørnet, som på denne kluten.

Mønsteret ligger på denne linken. For ravelry- medlemmer kan dere også kikke på denne siden.

Denne kluten har jeg strikket nå i høst og syns den var veldig enkel og grei å strikke. Fordelen med kluter er at de ikke tar så lang tid å lage :) Jeg er litt usikker på hva jeg syns kluten passer best til, men syns den kan minne litt om en slags skrubb, så jeg har valgt å ta bilde av den på badet, og ser for meg at det er der den hører hjemme.

Ingen kommentarer: