lørdag 4. desember 2010

4. desember

I dag vil jeg gjerne vise dere noen flotte kluter som krisknits har designa. Oppskriften på disse klutene må kjøpes, men de er så søte og raske å lage, at jeg har lyst å ta de med her. Jeg strikket en god del av disse klutene i fjor. Jeg syns de er litt små for å bruke på kjøkkenet, men som ansiktskluter el.l er størrelsen flott. For å gjøre de litt mer anvenlige til kjøkkenbruk, la jeg til 8-10 masker på hver side, som jeg strikket rett på hver pinne, slik at det ble riller. Jeg strikket også noen ekstra omganger med rett på hver pinne for å lage den litt kvadratisk.



Link til siden hvor man kan få kjøpt mønster til disse klutene er her.

Denne helgen er min siste jobbehelga før jul. Derfor blir det ikke gjort allverdens av juleforberedelser akkurat denne helga. Men jeg og ungene håper på litt tid til å begynne på første av de 7 slagene mellom jobbeøktene mine. Vi har lyst å fylle kakeboksene, og siden det ikke gjør seg selv, begynner det å bli på tide å få unna noe..

Før jeg gikk på kveldsvakt i går, begynte noen små nisser og snømenn å titte frem fra gjemmestedene sine (les kassene med julepynt). Jeg koser meg med hver lille julepynt som settes fram :)



Den lille nissegutten som sitter på snøballen vant jeg på "årer" på husflidens julemøte på onsdag.

Ønsker alle en flott lørdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Flotte kluter. Så du begynner å få fram jula :)
Ha ei god helg videre, du og.
Klæm fra mamma.