mandag 20. desember 2010

20. desember

Da er gjestene gått, ungene i seng, ekstra-bord og stoler bært tilbake på diverse rom, lekestue og garasje. Og ikke minst er gulvet feid etter nok en vellykka bursdagsfeiring :) Som dere sikkert skjønner, var det barnebursdag i dag. Veldig koselig, og faktisk veldig lite lyd, med tanke på at det var 9 unger som løp rundt her et par timer.. (Det var mye mer lyd fra oss voksne, det er så skjelden vi har tid til å treffes, så da har vi så mye å si.) Og da gjør det ikke noe at alt potetgullet, godteriet fra godteposene og sjokoladekaka lå utover kjøkkengulvet. Det beste av alt var at mens jeg stelte, rydda litt på rommene til ungene og koste meg med å lese nod-natt-bøker - forsvant nesten alle spor etter bursdagen nede på mystisk vis (med litt hjelp av mannen kanskje).

Så nå kan jeg sitte her og nyte stillheten en liten stund før det er kvelden for min del også.

Dagens håndarbeid er jeg veldig fornøyd med selv. Det er en søt liten lilla løper med stjerner på. For meg var dette advent, men det går sikkert an å strikke i andre farger, og få et annet preg på det.



Mønsteret er enkelt, og løperen går faktisk veldig raskt å stikke :) Oppskriften finner dere her.

1 kommentar:

Marianne sa...

Takk for en hyggelig julekalender du har hatt, håper du får en flott jul! Bare et par dager igjen nå og her gleder vi oss både store og små :)